Varumärkesstärkande content

Innehåll som bygger relationer.

Content, eller content marketing, är inget nytt påfund. Långt ifrån! Content betyder innehåll och det är just vad det handlar om: att med redaktionellt innehåll skapa förtroende hos och relationer med sin målgrupp. Bjuda på sig själv, bjuda på sin kunskap, bjuda in till dialog och interaktion. Innehåll i dubbel bemärkelse, med andra ord.

Skillnaden mellan ren information – som ju också behövs på en hemsida i form av köpvillkor och liknande – och content hittas i tonaliteten. För att verkligen skapa det förtroende som önskas gäller det att kliva ut ur säljtänket. Något som är betydligt lättare sagt än gjort! Därför kan det vara bra att ta hjälp av en utomstående part.


Jag hjälper dig gärna med att paketera och producera ert content, från idé till utförande i precis den omfattning som du har behov av!
 

Bjussigt är bussigt!  
Generositet är a och o; våga bjuda på all den kunskap du och ditt företag sitter på och lita på att det positionerar er som en pålitlig och kunnig aktör! Och vem vill kunder helst handla av? Jo just det - någon de litar på. Instruktioner och guider, recept, skötselråd, små utskriftsbara presenter att ladda ner... Listan kan göras lång på contentaktiviteter och jag lovar att det finns många möjligheter att skapa lockande innehåll kring just ditt företag.

Vill du ha hjälp med att identifiera möjligheter eller har du redan tusen idéer men inte tid och möjlighet att själv genomföra dem? Oavsett var i processen du befinner dig så hjälper jag dig! 

Sociala medier  
Sociala kanaler så som Facebook, Instagram och Twitter formligen slukar content. Väl skötta är sociala medier helt fantastiska plattformar för dialog och interaktion, men alla som någon gång haft ansvar för ett företags sociala medie-närvaro vet att det är ett arbete som inte funkar bra att sköta med vänsterhanden.

Jag har stor erfarenhet av arbete med sociala medier, både strategiskt och operativt, och kan hjälpa dig med såväl planering som produktion, publicering och bemanning.

Storytelling 
Storytelling handlar om att gräva i din verksamhet, hitta blänkande små guldkorn till historier och sedan polera upp dem till oemotståndliga juveler. Ungefär så.
Spännande, roliga, gripande eller uppseendeväckande historier som du sedan - med min hjälp, om du vill - sprider i era kanaler eller till press. Och ja, ALLA företag har sådana guldkorn att vaska fram!

Jag hjälper dig gärna att fånga och formulera ditt företags storys

(Vill du istället ha en klassiskt reportage från din verksamhet, till exempelvis interntidningen eller lokaltidningen? Läs mer HÄR.)


Varmt välkommen att kontakta mig på cedercontent[at]gmail.com! 
Fler kontaktsätt hittar du HÄR. 

 
(Psst, här är min portfolio! ⇩)

Portfolio Anna Ceder.pdf